Saturday, January 29, 2011

Tazkiah an-nafs

AlhamduliLLAH
nahmaduhu wanasta'iinhu wa nastaghfiruh..

Insan..
seringkali leka dan lalai..kn? sekadar berkongsi ilmu,
seketika membelek buku2 koleksiku..ku tarik sebuah buku brjudul"penawar hatiku" ..mata sibuk scanning chapter by chapter.tetiba terhenti disebuah subtopic yg membuatkan ku ulg2 baca...pengisian sbgmna berikut:

kubur setiap hari menyeru manusia:
- aku rumah yg terpencil, maka akan senang dengan selalu membaca al-quran
- aku rumah yang gelap maka terangi aku dengan selalu sembahyang malam (tahajjud)
- aku rumah yang penuh dgn tanah dan debu maka bawalah amal soleh sebagai hamparan
-aku rumah yang penuh dengan ular berbisa, maka bawalah amalan bismillahir rahmanirrahim sbg penawar
- aku rumah pertanyaan munkar dan nakir maka bykkan lah amalan bacaan la ilaha illALLAH Muhammadur rasulullah spy kamu dpt jawapan kepadanya

mg petikan ini di"digest" sebaiknya dan diamalkan sbg bekalan kita semua..selamat beribadah

No comments:

Post a Comment