Sunday, January 2, 2011

Tanda kasih sayang Ilahi

alhamdulillah..baru sempat menjengah blog. sdh berhari2 x update krn diberi nikmat krg sihat. apapun keadaannya semuanya kurniaanNYA yang pnuh dgn hikmah tersendiri.

Bila merenung kembali hikmahnya,sgt besar. Dengan adanya sakit mengingatkan kita kepada Allah, kekuasaanNYA, kebesaranNYA, kehebatanNYA...Maha Suci Allah. Saat datangnya kesakitan, zikrullah mdh dilafazkan. Allahh..mdh2an ianya berterusan dlm apa jua keadaan, supaya hambamu ini sentiasa dekat disisimu. Datangnya sakit memberi ruang dan peluang untuk kita berehat, wpun dlm keadaan yg krg selesa. adanya sakit menguji kesabaran dan ketaqwaan hambaNya. Sejauhmana hambaNYA snggup bangun menerjakan ibadat wpun dirundung kesakitan..tersirat jihad rupanya d situ. selain menghapus barang sedikit dosa2 lampau hambaNYA. SubhanALLAH indahnya nikmat sakit, tanda kasih sayang ILAHI kpd makhluknya.

Peringatan juga bt insan bahawa mati itu boleh datang bila2 masa. menimbulkan keinsafan pada diri hamba.mmg benar dunia tempat ujian, persinggahan sementara untuk menilai kesetiaan makhluk thdp penciptaNYA. Ilahi..terentuh hati kecil ini dengan segala nikmat, rahmat dan kasih sayangmu..

No comments:

Post a Comment