Thursday, November 7, 2013

Mengintai ke alam kasih sayang Rabbul Jalil

3D ULTRASOUND

SUBHANALLAH..

Maha Suci Allah yang menciptakan hamba2nya dari setitis air mani yang hina yang dipancarkan ke dalam rahim wanita bergelar ibu, dijaga dibentuk dan dilindungi dengan penuh Rahman dan RahimNya..dari segumpal darah hingga terciptanya suatu makhluk yang dimuliakan dgn kurniaan akal bergelar Insan. Tiada yang lebih Agung melainkan Dia..sesungguhnya Dialah sebaik2 pencipta.

Selama 9bulan 10hari dalam rahim ibu, insan kerdil ini hidup dgn segala qudrat dan IradatNya. Tiada keluh kesah, tiada kebimbangan, tiada kerunsingan..kerana semuaNya dalam urusan dan tadbiran yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Setiap denyut jantung berdetak dengan QudratNya,,segala hela nafas dalam penguasaanNya, segala gerak balas jua dengan keizinan tidak lain tidak bukan dengan izin yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Indahnya alam penuh Rahman dan Rahim


Dijaga dibela pada zahirnya seperti dalam jagaan ibu, namun hakikatnya semuanya dalam penguasaan Allah..sedang ibu sendiri tidak mengetahui bagaimana keadaan janin dalam kandungannya. Namun usah bimbang,,kerana ADA yang menjaganya..

Indahnya alam Rahim..
suatu alam yang sememangnya telah kita semua lalui tanpa dapat mengulangi detik indah bergelar janin yang penuh dengan lindungan Allah 'azza wa jalla..

Terima kasih Allah atas anugerah ini..

No comments:

Post a Comment