Saturday, May 12, 2012

Pengalaman pertama menyelak Bible

Subahanallah..

setelah lebih 30 tahun, ini kali pertama dalam sejarah hidup membaca Bible.. mulanya terasa sedikit gentar tapi bila hati berkata, 'tiada kemuliaan pada bible yang tidak lebih dari hanya sebuah buku biasa yang entah siapa2 lah penulisnya yang telah memesongkan segala fakta dan kebenaran sebenar dari kitab asal injil.." tangan tergerak membelek2 laju bible versi bahasa Melayu...sambil mendengar penjelasan seorang Muslim hebat pilihan Allah..

Setelah meneliti patah-patah ayat yang terkandung di dalamnya..jelas menunjukkan kelemahan tulisannya sangat lemah jika nak dibandingkan dengan Al-Quran mukjizat Muhammad SAW yang dikurniakan Rabbul Jalil. Anehnya mengapa masih ada Muslim yang terpesong aqidahnya mempercayai serta beriman kepada buku ini yang hanya direka dan disesuaikan mengikut kehendak nafsu manusia..



Ada 1 chapter yang diteliti (lupa nama chapternya)...susunan nombor ayatnya hilang..bahkan bukan hanya 1 chapter malah banyak lagi.... jelas menampakkan kelemahannya. Terlintas di fikiran, begini rupanya isi kandungan bible. Patutlah selama ini pengkaji yang benar2 mengkaji bible dan membuat perbandingan dengan al-quran ramai dari kalangan mereka memeluk Islam. Indahnya mukjizat Quran yang tiada tandingan jika nak dibandingkan dengan buku tulisan rekaan manusia itu.. dalam bible ada pulak footnote. sedikit lucu melihatnya. ada pulak kitab sebegini yang dijadikan pegangan...nauzubillah. Teringin untuk meneliti lebih jauh...tapi... hati terdetik, suatu hari nanti akanku kaji apa kandungannya secara menyeluruh setelah Al-Quran selamat ku tadabbur maknanya secara menyeluruh. hanya untuk menilai dan mencari kelemahan kitab buatan manusia ini berbanding al-Quran yang menjadi peganganku dan seluruh Umat Islam.

Seusai seminar..timbul kecintaan yang amat sangat terhadap Agamaku Islam dan melonjak2 rasa bertuahnya diri ini dan sekalian umat Islam kerana dipilih Allah ar-Rahman ar-Rahim untuk menjadi hambaNya. Indahnya Islam...Terima Kasih Allah atas kurniaan nikmat Islam. Moga ditambahkan Iman-Iman kami semua dan dikukuhkan aqidah kami dan dimatikan kami dengan husnul khatimah dengan pengakhiran kalimah LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH. aamiin..


No comments:

Post a Comment